lördag 3 januari 2015

PT-Malle

I dag hade jag med mig två personer till gymet: dels den blivande CF-atleten som hängt med på mina pass de senaste veckorna och dels en 18-årig fd gymnast som skulle prova lite. Jag skulle vara pt på passet :-)

Frågade en riktig pt (min egen) om idén att byta ut PC mot boxhopp för dem och fick ok. 18-åringen tog ett hopp på 90 cm utan ansats vid uppvärmningen. Det var direkt efter att han gjort en legless ropeclimb lite spontant sådär. Här finns potential...efter lite tekniktgenomgång även för FS, rodd och armhävningar körde vi igång klockan.

För mig, AMRAP 20 min av:

  • 5 FS 40 kg
  • 5 PC 40 kg
  • 250 m rodd
  • 5 armhävningar

7 varv minus 5 armhävningar. Irriterande och förvånande att jag inte hann armhävningarna men det berodde på att jag fick använda många sekunder åt att förflytta mig mellan stång och roddmaskin. Och att det inte gick att bara kasta sig ner bredvid rodden och köra dem heller eftersom maskinerna stod packade och personer tränade framför och bakom. Nåja. Nöjd i dag med obrutna PC alla varv och att känslan var bättre rakt igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar