fredag 16 januari 2015

P&T

Grym träningsvärk i ländryggen efter marklyften i förrgår. På natten efteråt vaknade jag dessutom av att det värkte från höften ner till högerknät...löpningen antar jag. Men det är bättre nu.

Första passet på P&T. Det är här jag ska bygga kondition i år med start i dag. I gömmorna hittade jag detta pass:

  • 500 m sub 1:50
  • Vila 3 min
  • 400 m
  • Vila 3
  • Etc

Alltså, jag körde slut på mig redan vid 500 m. Det var länge sen jag körde detta och jag har ju klarat det men det gick f-n inte. 500 m = sub 1:50, 400 och 300 m ca 1:53, 200 och 100 sub 1:50.

Det är ju så att om jag testar något av mina gamla styrkepass i dag är de lättare eftersom jag blir starkare och starkare men kondition är färskvara = not so much lättare. Så det är väl bara att köra igång då.

Schysst att bara riva av detta "på vägen hem från jobbet". Mycket praktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar