torsdag 29 januari 2015

Hinner inte...

...blogga. Inte alltid träna heller så mycket som jag skulle vilja. Men ett par gånger har jag fått till.

Tisdag, pt-timme:

  • Frivändningar, först djupa sedan vanliga pc.

Fick till en lätt på 61 och sen bestämde sig min idiot-hjärna för att det var för tungt. Det är då f-n att man inte kan hänga av sig den i omklädningsrummet. Jag inser rent intellektuellt att jag borde kunna smäcka upp minst 65 kg rent styrkemässigt men det var tydligen inte dags än. Sa min hjärna alltså.

Sen ett gammalt open-pass som jag körde 7 mars 2014, AMRAP 10 minuter av:

  • 30 DU´s
  • 15 power snatch 25 kg

Totalt 5 varv och 8-10 DU´s (kommer ju inte ihåg...). Slarvade bort tid genom att inte pressa mig/underarmarna vid rephoppandet. Förra året gjorde jag bara upp till 5 ryck varv 4 och var toknöjd så lite nöjd borde jag väl vara.

I dag, torsdag, en timme på F4L (med grym träningsvärk baksida lår):

A. Barbell Row 3 x 8 reps långsamt 3 s per repetition
Körde först bara stång men det blev för lite. Avslutade med 20 reps på 25 kg och 10 på 20 kg i sträck efter inrådan från tränaren. 
B. AMRAP 2 varv
1 min Hang Power Snatch 30/20kg. Skivstången under knäna varje repetition.
1 min Pull-ups
1 min Shuttle Run 10m = 1 rep
1 min Sit-ups
1 min Rodd 1 kcal = 1 rep
1 min Vila
Tror att jag landade på 163 reps totalt. Min största styrka i dag var toksnabba sit-ups hela minuten igenom. Kände det själv och fick höra av en kille som körde bakom mig också att jag gjorde typ tre när han gjorde en :-) säkert inte sant men schysst boost! Sämst var pullups, tänkte jag skulle träna på att kippa men det var ingen bra idé med flås i halsen och trötta underarmar så jag bytte till gummiband. Minuterna gick i ett så det var svårt att inte tappa tid i bytet. 15 kalorier per rodd är det enda jag minns i övrigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar