tisdag 6 januari 2015

Bensabbaren

Träningsvärk i ländryggen och semesterseg man annars fräsch i kroppen inför dagens pt-timme:

Ryckträning upp till treor på 35 kg. Kändes som att jag aldrig gjort detta eller liknande över huvud taget. Allt är nytt...inte minst ville jag tjonga till höften med höften hela tiden. Men det blev bättre och bättre får jag säga. Tyngd och kontakt från tårna ska det vara. Håll ihop rörelsen.

Sen över till vändningar. PC, Clean, PJ, Jerk, från 55 eller så bara C&J. Det gick som en dans upp till 60 kg, i alla fall vändningarna. Stötarna till och från, knäna faller in då och då till exempel. Sen missade jag på 63 några gånger...och slängde åter igen in stången i mitt vänstra smalben. Ajajaj...jag hade en stor skorpa där sen förra veckan och nu rev jag av den "and then some" så benet ser inte klokt ut. Tur att det är vinter. David föreslog att jag skulle slänga stången ifrån mig i stället för in i mig. Det var ett bra tips. Ner till lägre vikt och körde några varv med C&J.

Sist, 4-3-2-1 av kippade PU´s och Clean + Push jerk. Fick inte flytta fötterna innan jerken vilken jag missade några gånger så det blev fler djupa vändningar än planerat. Det var säkert bara bra för mig.
Pullupsen inte fler än två i taget. Tid: fem och nåt.

I morgon jobb igen efter 2,5 veckors ledighet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar