måndag 7 september 2015

TurMalle

Vilken tur jag hade i dag - bara jag på passet så Fernando styrde om och körde pt-timme :-) testpasset som egentligen var på schemat går på torsdag också så det hinns med ändå.

Det första (och roligaste) var att stå på händer på paralletter! Jajamen. Fick lite hjälp att komma upp men det första försöket stod jag helt själv i säkert flera sekunder = lycka!
Efter det försökte jag komma upp i handstående med båda benen samtidigt. Not working.

Sen skulle jag köra upphöjda armhävningar på händerna, bara nedåtfasen och landa i kudde. Sååå feg.
Till slut vågade jag gå ända ner i kudden men det tog emot. 
Tre sets av långsamma pullups (med gummiband), första med supinerat grepp, övriga med pronerat. Fernando stod och höll emot för att göra det jobbigare. Bra det här eftersom jag tappat min pullupkompetens.

Sen tre varv av någon ringövning jag inte minns namnet på - samma position som armhävningar men stående, luta framåt, jobba med triceps = böj och sträck armen men rör bara underarmarna. Ungefär så. Mellan det häng i räcke, 16 axellyft per varv.

Som om de inte var döda avslutade vi med ett sista tricepsdödsryck: två varv av 1 minut kobra hold (?) varvat med viktade dips från låda m fötterna på annan låda.

Hann ju med en del ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar