lördag 26 september 2015

Roddrekord och annat

Två pass igen...först gårdagens:

A.) Press 3 set 6 reps @ 75%
Gör 6 strikta pull-ups mellan varje set pressar.
Pressar på 30 kg, ev kunde jag ha tagit något kilo till. Och nu kan jag iaf göra en (1) pullup igen så jag körde en strikt och fem med gummiband två varv, sen sex med band sista varvet.

B.) AMRAP 15min
  • 15 toes to bar
  • 25 thrusters 43/30kg
  • 30 svingar 24/16kg
Hade fått skalat till 5 ttb av David men när föreslagen skalning var toes through rings kunde jag inte låta bli eftersom jag tycker att det är så kul. Sen push press i stället för thrusters, mitt högerknä bråkar med mig. Totalt 3 varv och 15 ttr.

Så dagens pass:

A.) Marklyft 3 set 5 reps @75%
Gör 10meter “death march” mellan varje set marklyft.
Ökade marken med 2,5 kg sen i början på veckan = 82,5 kg.

B.) Power clean OTM
  • 4min: 4 reps @60%
  • 4min: 3 reps @70%
  • 4min 2 reps @80%
Det blev 42,5/47,5/52,5 efter Davids input. Gick ganska bra men känner fortfarande att jag behöver några vändningar med tokinstruktion och korrigeringar innan jag hamnar helt rätt. Det gick ju bra men för att få full fokus släppte jag snart touch-n-go och tog dem i singlar i stället.

C.) 500m rodd på tid.
Ville som vanligt inte ens göra denna del. Och eftersom jag hade bråttom och det bara var tre-fyra minuter kvar på passet var jag lite inne på att dra. Men räckte i stället upp handen för att köra första vändan och rodde in på 1:43:5! F-n det blev ju både PR och box-tvåa :-) mycket nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar