tisdag 15 september 2015

Äntligen tillbaka på 60

Två träningar, först gårdagens grupp:

A1. Knäböj 3 x 6 reps @ tempo 32×1

Skickade som vanligt fråga till David ang vikt - gissade på 60 kg mitt miffo. David skrev 50. Det var ju tokigt tungt bara det. Extremt dålig bedömningsförmåga från min sida. 50 gick iaf.

A2. Häng i räcket 1 min mellan varje set alternativt i en hand (exempelvis 30s H och 30s V). Går det inte att hänga hela minuten noterar du hur länge du hänger och försöker hänga längre nästa pass.

Hängde i båda händerna samtidigt, sista minuten fick jag släppa ca 5 sek för tidigt.

B. AMRAP 10 min

  • 50 Double Unders
  • 20 Squat Jumps
  • 10 Toes to Bar
Körde split jumps i stället för squat jumps. Fuskade ttb och körde typ knee to elbow i stället förutom 5-6 riktiga totalt. Tror att det var tre varv minus 7 men skrev nog ett varv till på tavlan....undrar om någon blev impad?

Sen dagens David-pass som jag för ovanlighetens skull är toknöjd med:

Först ryckträning från häng. Foka på: upp på tårna, hoppa inte, gör dig lång, inte in i höften, stången nära, etc etc. Några femmor på 25 kg. Långt ifrån felfritt men börjar funka.

Sen frivändningar och stötar. Som gick så bra! Vändningarna bra i princip hela vägen. För första gången på evigheter tog jag en lätt vändning på 60 kg - det var f-n på tiden! Fast att jag missade stöten där är det det här jag blev toknöjd över. Ingen miss och inget mes på vändningarna i dag. Stötarna måste jag få bättre position på överkroppen men närmar mig.

Avslut med upphöjda marklyft i trap bar. Tre femmor på ca 65 kg. Noga att huvudet ska inleda rörelsen, spänn upp bröstet. Varvade detta med lätta femmor (bara stång) av OHS, även här tänka överkropp fram.

Så nöjd över en frivändningstimme som bara var kul där huvudet var med mig och inte mot mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar