lördag 19 september 2015

Fredag + lördag

Så....jag har tränat i går (fredag) och i dag på F4L:

Fredag
A1. Strikta Pull-ups 3 x 6 reps @ 20×0
Haha - nej, såklart inte utan gummiband. Ett varv med svart och ett varv med grönt.
A2. Träna på brygga mellan varje set Pull-ups. Stå mot vägg om det är för svårt på golvet. 3 x 20-30s
Vidrigt pga rörlighet. Lyckades komma upp några centimeter varv ett, sen körde jag mot vägg.

B. ”Helene”
3 varv på tid av:
400m Löpning
21 Kettlebell Swings 24/16kg
12 Pull-ups
Jag körde 6 pullups (kippade) = samma som jag gjorde förra gången jag körde detta. Min långsamma löpning visade sig när jag kom typ 100 meter bakom alla redan varv ett. Hur som helst tog det 11:36 = 62 sekunder snabbare än sist. Så jag måste ju vara nöjd.

I dag, lördag:
A1. Sittande Hantelpress på golvet med raka ben 3 x 6 reps @ 30×1
10 kilos-hantlar. Maxreps sista varvet, då klarade jag 12 vilket innebär att jag nog borde haft tyngre men steget till nästa vikt är ju 4 kg så det blir liksom för långt.
A2. Stående Diagonal stretch 3 x 20s H/V

B. 12 min AMRAP
4 Strikta Handstand Push-ups
8 Pistols
12 Burpees
Skalningsdag. Körde sittande hantelpress även här med 10 kg i stället för HSPU. Och pistoler mot bänk. Burpeesarna var knappt kännbara, körde på bara. Blev sex varv plus 7 reps. Eller var det sju varv? Förmodligen inte.

Hej då

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar