onsdag 23 september 2015

Tisdag + onsdag

Tisdagens pass:

A.) Push jerk: 10-8-6-4 reps
Öka vikten för varje set och försök göra touch and go reps genom alla set.
Svårt med vikt som vanligt...jag började på 30 kg och höjde 5 kg per steg. Men det blev för lätt så jag avslutade också med en tvåa på 50 kg.

B.) 3 varv på tid

  • 400m löpning (körde rodd)
  • 10 strikta handstand push-ups (körde sittande press)
  • 15 armhävningar
  • 20 tuck-ups
Ont i knät just nu så jag rodde i stället. Vilket är jobbigare ju. Sen sittande press med 10-kiloshantlar i stället för HSPU. Så svag i armhävningar...fick gå över till att köra dem på knäna från varv två. Totaltid 14:15.

Onsdag 23/9
A.) Marklyft: 3 set 5 reps @75%
Gör 10 meter “death march” mellan varje set marklyft.
Vikt 80 kg, inga problem. Death march, svårt att göra ordentligt så att det verkligen tog på baksida lår.

B.) AMRAP 12min

  • 15 svingar 24/16kg
  • 8 pull-ups
  • 10 boxhopp 60/50cm
Pull-ups med lila gummiband. Första varvet bara strikta sen en strikt och resten kippade. Det blev 5 varv och 25 reps. Svingar och hopp obrutna. Mycket svettigt.

Fick punka på vägen hem (gamla cykeln) - WTF? Någon däruppe vill inte att jag cyklar. Men jag ger mig inte!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar