torsdag 3 september 2015

Trippelträning

Måste säga att det blir mer träning med nya racercykeln, iaf under invänjningsperioden. Efter två cykelmil var jag ganska trött när jag kom till gymet i dag men hade anmält mig till två pass i rad så det var bara att bita ihop.

Pass nr 1 (eller nr 2 om man räknar cyklingen) - gymnastik:

En ganska lång uppvärmning. Sen, tre varv av:
  • Min 1: 20 sek handstående
  • Min 2: Rulla bakåt och sen framåt upp i stående, 8-10 ggr
  • Min 3: Hollow hold 20-30 sek
  • Min 4: Superman hold 30 sek
Så nöjd med handståendet! Vi körde i par och en som passade, jag kom upp lätt varje gång och det behövdes så lite assistans att det kändes som att jag stod själv.

Del 2, amrap 8 min av:
  • 8 enbensburpees
  • 15 st "häng i räcke och växla mellan hollow och superman hold" 
  • 20 air squats
  • 2 längor bear crawl
Ja, enbensburpees var ju nytt. De gick inte alls att göra snabbt men det gick! Så det blev totalt tre varv och fyra burpees.

Det var ett kul pass! Sen på´t igen:

Pass nr 2 (eller...3?):

A1. Back Squat 5 – 4 – 3 – 2 reps (Increase the weight each set. No fails)
Hade satt planen med David i tisdags och den höll = 60/62,5/65/70. Sista var lite ful.
A2.  One arm hang with scapular depression and release technique 3 x 5 reps alternating right and left side slowly. If really difficult use two hands. No max effort.

B. 21 -15 – 9 reps for time:
  • Burpee + Boxump 60/50cm
  • Chest to Bar Pull-ups
Här var det ringrodd i stället för pull-ups så jag var ju såklart snabbast men inget att skryta om. Total tid 8:38.

Just nu är jag sugen på att vila i morgon men det går inte eftersom jag måste vila på lördag verkar det som. Vi får se vad som händer...

2 kommentarer:

  1. men så sa vi 50-52,5kg 55kg 60kg... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj! Haha - men du, det gick ju bra såhär också, kanske ska fortsätta att toppa dina instruktioner m 10 kg?

      Radera