torsdag 17 september 2015

60-flow och straffburpees

I dag ytterligare en David-timme eftersom jag inte kan nästa vecka:

Först jobbig uppvärmning av mina stela höfter, axlar och bröstrygg. Smärtsamt men gav resultat. Min första instinkt när det gör ont eller är tokjobbigt är att blunda. Dumt. Sluta med det.

Började med vändningar och stötar - det tar (som vanligt)  2-3 stycken innan jag hamnar rätt men det är ändå överkomligt. Börjar hitta det nu. I dag totalt tre (3!!) reps på 60 kg - den första missade jag stöten men sen fick jag den också. Lite fula med efterpress men jag är glad ändå. Även flera varv på 55 av 1 clean + 2 jerks. Så kul!! Trots att jag åkte på 10 laterala straffburpees flera gånger (dissade mig själv, ful nedtagning och sånt). Sträng PT.

Sen teknikträning på kippade pullups. Det gick sämre, har ingen koll på det alls. Gör för fort och för stort - ska inte stressa upp mig. Och framför allt hålla benen raka och fötterna ihop. Här fick jag 5 straffburpees varje gång jag böjde på benen - tror det blev tre gånger.

Så roliga pass den här veckan, känns inte alls bra att jag måste vänta nästan två veckor innan vi kör igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar