tisdag 8 september 2015

Cleans! And....jerks!

blev det i dag för hela slanten. Davids plan var att vi skulle börja med det och sen avsluta med lite ryckteknik men vi kom aldrig dit.

I en timme stod jag och nötte in vändningar och stötar och det gav faktiskt resultat. Jag fick se mig själv på film några gånger och såg ju direkt vad det var som inte stämde. Bra det. Att jag fattar i huvudet hur det ska se ut liksom.

Upp i lite vikter. Tvåa på 53. Sen typ tio reps totalt på 55 kg. De flesta vändningarna där var faktiskt godkända. Det tar lite lång tid för mig att ta mig dit dock, känns som att timmen alltid börjar i botten. Men bättre det än tvärtom. Jerksarna var blandade - missar allt som oftast att få fram överkroppen. Men avslutade iaf med en fin. Det vet jag eftersom jag såg den också på film :-)

Sen lite cykelinfo: får asont i höger axel av bockstyret, det har ilat ut i armen och haft sig. Tog min gamla cykel i dag och i går och vips är det borta. Steg ett är att justera inställningar men det lutar nog åt att jag fokar på det i vår i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar