tisdag 2 december 2014

Malle 3.0

I dag en David-timme. Började ur balans och utan power. 

Träning på C&J med fokus på stötteknik. Vad gäller styrkevändningarna hittade jag inte riktigt klippet i dag. Vet ju att jag kan men de flesta gjorde jag under min förmåga. Vad gäller stöten då - det verkar som att det väldigt mycket handlar om att jag inte kommer åt rumpan liksom. Fick köra med bara stång en stund för att få in rörelsen och lyckades förstå mer vad jag ska vara ute efter så jag får se denna session som ett steg framåt! 10-talet sets på 55 kg blev det.

Och sen skulle jag kippa pullups. Målet var att göra tre i rad. Vad är problemet? Inget visade det sig. Där satt dom :-) lyckades med tre treor och en sista tvåa. YEAH! TRE TREOR! TRE! Dagens lärdom här är att inte lyfta upp knäna i toppen utan att klippa till med höften i stället och hålla benen raka.

Avslutningsvis Grace = 30 C&J 40 kg. Tid 3:58 = PR! Blev jätteförvånad eftersom jag klantade till tekniken några gånger och inte kände mig ens hälften så trött som förväntat. Min första tanke var att den här tiden måste jag lätt kunna kapa. Såna här benchmarks är perfekta kvitton på att man blivit starkare!

CrossFit är fantastiskt....även pass som börjar med halvbra känsla kan avslutas med lite rekord :-)

1 kommentar: