tisdag 30 december 2014

Bättre stötar

Jobbig inledning på ledigheten, har jobbat som en dåre med diverse middagar i en veckas tid. Tror att det är det som gör att jag är helt slut i kroppen nu. PT-timmen i dag hade ändå en del ljusningar att ta med sig:

A. Hängstyrkeryck (toklänge sen!!) treor på 35 kg. Kändes ovant såklart. Tänka på att dra färdigt. 

B. PC, PP, Jerk upp till 53 kg, sen bara PC och stöt. Missade vändningen 3-4 gånger på 60 kg (löjligt när jag tog så många på 57,5 bara i förrgår) men gjorde en megalätt stöt på den vikten iaf. Testade två gånger på 65 men var för trött - den första klev jag ihop för snabbt annars var den nära, den andra var inte ens värd att kallas försök.

Sämst i dag var mina vändningar. Absolut bäst mina stötar. Inte bara i dag och bästa stötarna ever enligt David :- fick till stampet och då får jag också till utlåsta armar. 

C. Varvade 5 nästan halva knäböjar (för att träna ansats till stöt) på 70 och 75 kg med 2 kippade pullups (som skulle vara tre men missade den tredje rakt igenom).

"Knäna ut, tårna i." var dagens slogan.

Avslutade med 5 böjar på 45 kg. Klart.

Nu känner jag mig fortfarande trött som en trasa i både kropp och knopp. Schysst att vara ledig en vecka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar