tisdag 23 december 2014

Jakten på stampet

Jag är helt slut. Vet inte om det är från träningen eller från att ha förberett julen i typ två dygn. Alla kommer hem till mig och två är veganer så det blir en del att fixa. Jag är ju inte vegan utan vill ha kött och ffa sill och lax :-) i dag gjorde jag Biff Rydberg åt föräldrar och syster för att kötta loss ordentligt innan veganernas antkomst i morgon. Nu står långkålen på spisen. Tidigare i dag David-träning:

Press och pushjerk-träning. Klarade 38 kg press men missade på 40 som är mitt rekord sedan två år tillbaka. Får påminna mig om att jag inte tränat det typ sen dess. Split jerk - missade 60 kg först, ner i vikt och fokade på två saker: stampa i främre foten ordentligt + armbågar bak! Gick upp igen och tog 60 kg. Mycket teknik kvar att fixa men det var kul. Anade ett hånskratt från sidan när jag skulle börja träna mig på att stampa utan stång. Det är nog inte många som skulle kallat det ett stamp. Men när jag fick till det så blev ju hela grejen bättre.

Avslut med 5 varv av:

  • 3 kippade PU´s
  • 4 PP 45 kg
  • 5 boxhopp 60 cm

Tid 7:13. Klarade nog ingen trea på PU´s men 2+1 rakt igenom. Det går ju framåt. Push press gick kanon till sista varvet där jag höll på att bryta mig itu när jag fick bakvikt och höll på att tappa balansen. Men jag tog alla :-)

Nu blir det vila i två dagar. Ont i högerknät nästan hela tiden . WHY?

God jul!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar