tisdag 9 december 2014

63 och 108 - smack!

Alltid, alltid, alltid när det är som minst väntat så ligger rekorden och lurar runt hörnet! I dag var det två stycken till och med. Såklart under veckans pt-timme:

  • Power clean + jerk
Började lätt och gick uppåt. Tar en bra stund innan jag får in rätt bana i vändningarna. Vi bytte till att starta med lite lägre höft, det var bra och sen släppte det. David filmade vändningen på 60 kg, inte den vackraste men inte den fulaste heller.

Sen en miss på 63, fick se på film vad jag gjorde fel (hängde inte klart, drog med armarna, tippade framåt) och gjorde om. Då bara swish! så var den uppe. Ökar mitt rekord med 2 kg. Kändes så lätt att jag var förvånad själv. Men inte tillräckligt förvånad för att klara stöten tyvärr. Där mesade jag. Och missade.


  • Marklyft

Från kanske 75 kg och snabbt uppåt. 100 kg "som papper" enligt David...sen lite mer, kändes tungt men gick bra och jag frågade om det var PR. "Nej, det är nästa" sa David. Sen missade jag nästa ändå, hade bränt mig. Och då visade det sig att jag hade tagit 108 kg på lyftet innan = +3 kg :-)

Sen, avslutningsvis, 4 varv av:

  • 2 kippade pullups
  • 4 djupa vändningar 35 kg
  • 6 push pressar samma vikt
  • 8 back squats samma vikt

Total tid 6:59. Jorå. Klarade pullupsen men med en hel del efterdrag. Vändningarna och övrigt obrutet förutom mikropauser i knäböjarna då.

Allt som allt toknöjd! Verkar som att julbord och middagar är bra uppladdning för CrossFit? Bra det eftersom jag ska på julbord nr. 2 på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar