måndag 15 december 2014

Helgens träning

Malle är en dålig bloggare. Tränat lördag och söndag. Men. Bättre träna utan att blogga än att blogga utan att träna :-)

I lördags amrap 20 min av

  • 5 FS 40 kg
  • 5 PC
  • 250 m rodd
  • 5 armhävningar

Ont i högerknät och lite sliten efter julbordet dagen innan. Jag bestämde mig för strategin "starta var tredje minut" och den höll i sex varv sen la jag ner fast det var lite tid kvar.

Tre varv av

  • Sidoplanka med benlyft 10/10
  • 30 sek häng i pullupräcke med OHS-grepp


I går, söndag, ett justerat pass från David pga högerknät:

AMRAP 20 min av

  • 5 PP 40 kg
  • 30 sek planka
  • 2 kippade pullups

Delade stång och fick några sekunders väntan vid ett par tillfällen så jag drog över till ca 21 minuter för att få ihop 10 varv. Nöjd med det mesta. Pullupsen lätta styrkemässigt men mycket efterdrag, i synnerhet på den andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar