tisdag 16 december 2014

Massor av vändningar

Efter bra träningar kommer sämre. På vissa sätt i alla fall. Förra veckans PT-timme var jag så stark men inte i dag inte.

1 PC, 1 clean, 1 PP, 1 jerk upp till 55 kg var det tänkt. Fast jag missade push pressen tre gånger där. Fick se på film hur jag mesade men det hjälpte inte.

Sen skulle jag vända 60 kg men missade tre gånger där också. Kändes helt fel i dag. Fick även här se på film hur jag mesade och inte heller här hjälpte det.

Vad gjorde jag för fel i dag? Hoppade bakåt med fötterna till exempel. Och en massa annat jag inte orkar skriva om nu.

Åter till 55 kg och en massa vändningar för att teknikträna. Totalt körde jag säkert 20 vändningar på 55 kg i dag vilket iofs känns lite coolt - det är liksom ingen vikt längre. Så jag är nöjd med det trots att annat gick sämre.

Sen, i 10 min:

  1. OTM jämna minuter 5 clean 40 kg
  2. OTM udda minuter 5 push jerk 40 kg

Det gick ganska bra.

Avslutade med tre hängningar i räcket med lite bredare grepp och tummarna inåt. 20 sekunder de första två och 10 den sista. Så svag där, måste bli starkare för att kunna kippa på riktigt och inte med handflatorna mot mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar