söndag 2 november 2014

Axel och knähinder

Min j-vla axel gör ont. Eller ffa baksidan/skuldran vad det nu heter. Och utsidan av höger knä, har vaknat på natten av att det gör ont och kände av det på träningen i dag. Tror att jag gör sidobenlyften fel.

Så, det blev träning i dag men med lite skalning:

AMRAP 20 min av:

  • 5 FS 40 kg
  • 5 PC 40 kg
  • 250 m rodd
  • 5 armhävningar

Vid varv två högg det till ordentligt på utsidan av höger knä. Fick verkligen vara försiktig, ett tag var jag osäker på om jag skulle fortsätta eller inte. Det gick ok men blev bara sex varv. Gjorde alla PC obrutna iaf.

Sen skulle jag ha gjort en kombination av sidobenplanka och häng från räcke med ryckgrepp. Skippade det såklart och avslutade i stället med 3x30 sekunder av hollow hold för lite magträning i stället.

Nu haltar jag. Det går säkert att fixa men känns lite trist. Axeln är mer trist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar