söndag 16 november 2014

Lång väg till träningen...

Jag var så osugen på att träna i dag så jag tänkte att jag skulle testa ett nytt Sats för lite inspiration. Ringde till Heron City för att försäkra mig om att de hade skivstänger och roddmaskiner nära varandra eftersom jag behövde det för dagens träning. Visst, det hade de. Väl där visade det sig att det visserligen stämde men att de inte hade några stora viktplattor under 20 kg. Ville inte kompromissa så jag drog därifrån. Massa köer tillbaka och nästan en timme efter att jag åkt hemifrån så blev det Liljeholmen till slut i alla fall...

Nästan samma pass som senast 2 november:

AMRAP 20 min av:
  • 5 FS 40 kg
  • 5 PC 40 kg
  • 250 m rodd
  • 5 armhävningar
Totalt 6 varv + 5 FS och 5 PC. Inte alls känningar i knäna som sist. Behöver som vanligt jobba med tempo och mentala hinder...pratar med mig själv i huvudet hela tiden (Typ så här: "Är du verkligen helt slut? Nej. Men stanna inte då för i h-vete! Ok.").

3 varv av:
  • Sidoplanka med benlyft 10/10
  • Häng i räcke 30 sek med brett grepp som OHS
Det sista varvet känns det verkligen i underarmarna och det är ju bra eftersom jag ska bli starkare där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar