fredag 7 november 2014

Fredag

Shit vad högersidan blev illa i veckan, i går gick draget upp ända i huvudet. Fick en naprapatbehandling i går eftermiddag så i går kväll var det ännu värre, bättre i dag men långt ifrån bra. Ska tillbaka på tisdag. Det här kommer ju från jobbet, inte träningen men det påverkar ju träningen tyvärr.

Ungefär samma pass som 22 oktober:

A: E2M i 10 min

  • 1 PC + 1 vändning + 1 Jerk 47,5 kg

Det gick inte att stöta med min spända fiolsträngshögersida, testade en gång och bytte sen strategi och gjorde detta i stället: EMOM i 10 min 1 PC + 1 vändning 47,5 kg. Tänkte mycket teknik, häng över stången och sånt. Gick bra.

B: E2M i 10 min

  • 5 knäböj 37,5 kg med paus i botten. 

Ta absolut inte sats från botten utan tänk höft fram. Gick mycket bra. Knän ut och allt annat.

C: AMRAP 10 min:

  • 10 utfallssteg m 20 kg OH
  • 10 burpees
  • 5 stångcurl

Även denna gång körde jag frontrackat i stället. Och absolut inte maxat. Bara fem varv. Men jag kände mig starkare i stångcurl än sist.

D: Sidoplanka med benlyft 10/10x3
Mycket bättre efter teknikgenomgången i tisdags. Svag fortfarande men inte krampkänslan = nu ska det väl bli bra med knät tror jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar