fredag 21 november 2014

Hajar kippen!

Vilken bra avslutning på jobbveckan - en pt-timme!

En pullup.

Sen: PC, FS m paus i botten, stöt (rumpa bak, tänk halv FS etc), efter några viktökningar skippades paus i botten och sen också FS. Lätt på 60 kg, ett nästan lyckat försök på 63 kg - men sen tog huvudet över och jag miffade till mig, två misslyckade försök till och sen teknikträning på 55 kg några varv.

Fullt fokus på PC och stöt i dag alltså. Rumpa bak  hur svårt kan det va? Hur som helst, fick till några riktigt fina vändningar i dag med extrembra klipp och power enligt David. Trots att jag missade 63 känner jag ändå att det verkligen går framåt.

Avslut, 5 varv av:
2 kipping pullups (start och paus i toppläge)
5 push jerks 35 kg, touch & go (rumpa bak, stången in mot halsen)

Men hörru! Varv två fick jag till en riktig kipp, kom upp hela vägen utan att behöva efterdra. Bara jag ine spänner mig utan verkligen går med i svingen kommer det här att bli asbra :-) klarade väl i princip alla men kanske tre utan efterdrag? Eller så var det två. Eller en. Push jerks fick jag göra om varv fem  eftersom jag var så usel på dem. Rumpa bak är tydligen svårt för mig. Och stången in mot halsen också.

Trevlig helg






3 kommentarer: