torsdag 13 november 2014

Tisdag + onsdag

I tisdags en pt-timme:

  • En pullup.


  • Frontböj. Gick bra, kände mig stark. Och fick det bekräftat när David sa "StarkMalle" :-) jag måste tänka på att inte gå ner för fort men heller inte tveka på vägen ner. En relativt lätt på 63 kg och sen en miss på 66 kg just för att jag tvekade på nervägen. Brände för mycket krut på det och missade andra gången också. Men ändå nöjd.

Tre varv av:

  • 10/10 frontrackade utfallssteg bakåt, 20 kg, lyft knä framåt mellan varje utfallssteg
  • 10 pressar med brett grepp från bakom nacken.

Pressarna var tokjobbiga...fick gå ner i antal, blev nio kanske varv två och sju varv tre tror jag. Utfallsstegen gjordes från höjd varv två och tre, först en 25 kilos eller nåt, sen ytterligare en vikt i form av en viting = tjock femkilosplatta.

Avslut med en del från Roslagen Open = fem varv av:

  • 10 goblet squats 24 kg
  • 10 ryska svingar 24 kg

Varje gång du ställer ner klotet, gör tre burpees.
Time cap 6 min. Jag hann med tre varv. Hade inte fattat att det var en tidsgräns men hade nog inte hunnit mer ändå. Märkligt hur snabbt man tar slut ibland! Trots megamycket magnesium inför varje nytt varv gjorde mina svetthänder att jag fick sätta ner pga greppet också, var bara första varvet jag lyckades köra svingarna direkt på.


Onsdag:

  • E3M i 15 min 3 upphöjda marklyft 82,5 kg

Skulle även gjort pressr från nacken men skippade det eftersom jag körde det dagen innan och inte vill pusha axel/skuldra.

4 varv på tid av:

  • 500 m rodd
  • 500 m löpning
  • vila en minut

Extremt trött och seg, tog en ganska lugn genomkörare av detta för att bara jobba igenom det = rodden nästan exakt 2 min per varv, löpingen bara sexminuterstempo. Ökar på där lite nästa gång.

  • Avslut med 10/10x3 av sidoplanka med benlyft.


Nu, efter ett par morgonpullups i sovrumsdörren, blir det konferens i Enköpingstrakten!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar