onsdag 26 november 2014

Jag, medicinbollen

Träning på gamla Liljeholmen, jmf passet med 15 november:

A: E2M i 10 min

  • 1 PC, 1 Clean, 1 Jerk 52,5 kg

Ganska nöjd. Lite framåttippad ett av varven. Inte alls bra nedtagningsfokus (någon som är förvånad?). Men inga problem att fixa alla varv.

B: E2M i 10 min

  • 5 knäböj 42,5 kg med paus i botten.

Japp. Det här är en schysst övning eftersom jag hinner tänka så mycket på tekniken :-) känns som att det blir lättare och lättare trots att jag lägger på mer vikt. Måste vara ett bra tecken.

C: AMRAP 10 min

  • 5/5 utfallsteg m 20 kg stång OH
  • 10 burpees
  • 5 stångcurl

Oj, vad hände här? Utfallsstegen backade månader i utveckling. Ingen, absolut ingen, balans! Körde fem varv och hann nätt och jämt med det. Burpeesarna kändes också ovanligt tunga. Kanske var det för att en person bredvid precis samtidigt körde burpees med typ en halvmeters upphopp. Han var som en studsande gummiboll. Jag var väl mer som en medicinboll i jämförelse.  Men stångcurlen är märkbart lättare faktiskt.

D: Sidoplanka med benlyft 10/10x3

I morgon ska jag träna på Nordic - yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar