tisdag 18 november 2014

Nordic-tisdag

Fortsatt ont i högerskuldran, i dag började jag dagen med naprapatbehandling och fick bl a nålar i muskeln. Gjorde rätt ont och var säkert bra. Sen träffade jag en annan naprapat som körde en pt-timme med mig. Han började med att trycka ganska mycket på högerskuldran. Det är bra att omge sig med naprapater ibland. Förutom att trycka på högerskuldran tvingade han mig att göra detta:

5 varv av:
  • 1 pullup
  • 5 thrusters (35 kg varv ett, sen 40 kg)
Första pullupen kändes tveksam. Sen blev de bara lättare och lättare för varje gång! Thrusters ok, bra träningsvikt = hyfsat tungt men ändå så jag kunde tänka teknik (t ex fram med huvudet....).

5 varv av:
  • 1 kippad pullup från toppläge
  • 5/5 utfallssteg bakåt m frontrackad 30 kg (tror jag)
De sista varven försökte jag med två pullups, först en och sen paus i toppen och sen en till. Fick inte riktigt till det men det kändes inte omöjligt att komma dit inom en snar framtid. Utfallsstegen helt ok. Någon underkändes väl på vänster men efter bakläxa skärpte jag mig.

5 varv av:
  • 3 fällknivar med medicinboll
  • 6 PC 35 kg
  • 24 DU´s
Tid 6 minuter och nåt. Allt plättlätt förutom fällknivarna som var toksvåra för att väga upp.

I morgon ska jag springa löpband!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar