tisdag 4 november 2014

Oväntat kul

Min braiga naprapat-PT började dagens pass med att trycka på axeln och korrigera sidobenlyft, sen kunde jag köra rätt bra :-)


  • 1 PC + 3 thrusters 35 kg x några varv (5 typ)

Tänk som i KB-svingar med höften. Hoppa!

Över till PC. Lätta på 58 kg. Sen vid 60 kg gick jag bakåt i utvecklingen och tappade delen där jag ska hänga över stången. Flera försök men det gick inte i dag.

Varvade med "gymnastarmhävningar" som innebär att ha handflatorna bakåt och fötterna närmare händerna. Mycket konstigt. Som svar på frågan varför man gör såna så var det för att bli stark i konstiga positioner eller nåt sånt. Vem vill inte vara det?

Avslut med ett pass från helgens Roslagen Open - "Clean up the furpees"

Timecap 7 min:

  • 21 cleans (40 kg)
  • 10 laterala burpees
  • 16 cleans (50 kg)
  • 10 lateala burpees
  • 9 cleans (60 kg)

Först gjorde jag min vanliga hetsarstart, körde sex vändningar touch and go och förberedde mig på nästa sväng. David: "Varför hetsar du så?". Jag (skrikandes): "JAG VEEET!". David: "Lägg ner stången igen. Fick förklarat för mig att om jag i lugn och ro svarat och fokuserat på övningen i stället för att hetsa upp mig ännu mer hade jag kanske fått fortsätta men nu blev det nertaggning, omfokusering och omstart. På 6:54 hann jag precis med 10 laterala burpees varv två = inga vändningar på 60 kg. Kanske inte så sannolikt att jag klarat några om jag hade hunnit...men jag är mycket nöjd! Uppdelning 40 kg: 6/5/4/3/3, uppdelning 50 kg: 3/3/3/2/2/1/1 om jag minns rätt. Skulle varit ännu nöjdare om jag hållt treorna rakt igenom på 50.

Jag var tveksam innan hur det skulle gå i dag, ffa med tanke på knät men vaf-n det ju ju verkligen bättre än väntat det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar