tisdag 7 oktober 2014

Tillfälligt mnskad förmåga

Gick in på gymet med nylagad tand och vänster underkäke fullständigt förlamad av bedövning. Bytte om och gick ut i lokalen. Tänkte ta en spontanklunk ur plastflaskan. Gick sådär. Var tvungen att gå in i omklädningsrummet och titta i spegeln samtidigt som jag höll mig över handfatet för att konstatera om det över huvud taget gick. Det gick! Men ojojoj, jag är verkligen glad att det inte finns foton över drick-miffot :-)

Och i går tappades jag på nästan en halvliter blod eftersom jag bestämde mig för att bli blodgivare igen efter minst tre års uppehåll. Har övertalat mig själv att det är ok med träningsdipp några dagar om man inte är betald elitidrottare (även om jag känner mig som det ;-)). Men alltså, det blir ju träningskonsekvenser i form av att man blir rätt snurrig kan jag lugnt säga efter dagens pass.

Ursäkt nummer två avklarad.

Nu till dagens PT-timme:

Uppvärmning innehållande pullup och utfallssteg bakåt med stång på raka armar.

1 PC / 1 Clean
  • 2 x 50 kg
  • 5 x 53 kg
Jobbigt när jag slarvar. Jag tvekar ju! Varför gör jag det? Så löjligt onödigt eftersom det A: inte ens var nära maxvikt och B: påverkar prestationen. Men jag fick ju till fem på 53 så jag får väl vara nöjd.

David säger att jag ska få nytt pass om ett par veckor för att lägga mer fokus på benstyrka. Håller med om att det behövs...

5 varv av:
  • 1 PC
  • 5 push press, gå ner i halv knäböj, tänk thruster upp och håll armbågarna uppe hela tiden.
  • Efter den sista pp´n, lägg stången på axlarna och gå ner i knäböj m paus 5 ggr, ut med knäna, aktivera rumpan. Gå upp BARA genom att föra fram höften. Ta inte sats!! Ta inte sats!
Det här var den mest snurriga delen på passet. Det svartnade för ögonen flera gånger. Men det var ju blodbristen som stod för det.

Avslut med två varv av 10 utfallssteg bakåt med stång på raka armar.

Nu tar jag en järntablett och går och lägger mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar