tisdag 28 oktober 2014

61

Träning med David:

C&J, tvåor upp till 50 (tror jag), sen 55, 58 och.......nämen...en plättlätt vändning på 61! Missade jerken. Gjorde om. Vändningen inte lika fin men den gick ju. Vågade inte riktigt stöta upp den nu heller men det var, som vanligt, bara skallen som hindrade mig. Frivändningar är sååå kul! Stöten: ner i halv thruster...lugnt utan stress....låt stången ligga i fingrarna med avslappnade händer/armar. Panga upp skiten. Utan att ta i med armarna. Så.

Fem varv av fem thrusters 35 kg med samma tänk (= lugnt ner, låt stången ligga längst ut på fingrarna, panga upp med höften, ner igen direkt ut i fingrarna och börja om).

Mellan dessa övning på att kippa! "Vanligt" grepp (=tummarna utåt) för att spara min ilande axel. Först med tunna gummiband. David hjälpte upp så att jag började från toppen. Ut, fram och jucka till med höften och upp igen. Det sista varvet klarade jag tamigfasen en utan gummiband - YEAH! Ok, det räknas inte när man börjar från toppen men jag räknar det ändå som ett framsteg.

Avslut med:

  • 9/6/3 av obrutna cleans 35 kg/armhävningar

Tid 3:10

Känner mig peppad i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar