söndag 19 oktober 2014

Pullup-söndag och lite annat

Kanske är det för att jag var ute och gick i över två timmar i går men i dag extremt trött i ländryggen. Innan träningen och efter (inte klar än) roar jag mig med att öka på pulluphemmaträningen. Hittills har jag kört sex innan och en efter. Målet är att komma upp i tio i dag.

I dag samma som 5 oktober:

A: E2M i 10 minuter

  • 1 djup vändning 55 kg.

Slarvade varv tre och gjorde den kända gamla "tippa framåt och landa på knäna-missen". Gjorde om och gjorde rätt men inte godkänt för höjning nästa gång.

B: E2M i 10 minuter

  • Sumomarklyft 70 kg x 3
  • Klättra upp mot vägg, håll spänning 20 sek

Nöjd med att klättringen känns så odramatisk jämfört med förut. Marken gick bra den också.

C: E4M i 12 min

  • 10 sittande hantelcurl 6 kg
  • 10 sittande hantelpress 6 kg
  • 10 framåtlutad rodd 6 kg
  • 10/10 utfallssteg bakåt med hantlarna, lyft knä mot bröst varje gång
  • 30 sek planka
Nöjd. Stabilare i utfallen, det tar sig.

Nehej, dags att köra en pullup igen tror jag visst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar