lördag 4 oktober 2014

Fredag

Ok, tillbaka i vanliga pass, detta senast 6 september:

A. Max antal varv på 10 min av:

  • 5 perfekta armhävningar i rad (spånd rumpa och mage hela tiden)
  • 10/10 enbens raka marklyft 20 kg skivstång

5 varv, funkade ok. Klarar balansen när jag fokuserar på mig själv i stället för andra men eftersom jag träffade super-Matildas mamma där så var det mycket roligare att prata med henne ju :-)

B. E3M i 12 min:

  • 1 PU
  • 10 utfall bakåt 35 kg
  • 5 FS
  • 5 PP
  • 5 PC
  • 30 sek hollow

Tappade lite sista varvet eftersom jag mesade lite där, frontsquatsen och pushpressarna var tuffa...orkade inte pullupsen och fick hoppa liiite. Men det gick bättre än väntat.

C. Sidoplanka på rak arm 30/30x3

I veckan kom en kollega som hade ont i nyckelbenet in till mig, han hade hört att jag också hade problem med nyckelbenet - kanske visste jag vad det var och kunde jag rekommendera en naprapat för problemet? Jag fick förklara att mina nyckelbensproblem var i högsta grad självförvållade eftersom jag slår in skivstänger i dem några gånger i veckan...

Häpp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar