fredag 10 oktober 2014

MorgonMalle

Usch och fy, jag kan inte dricka vin i veckorna. Speciellt inte samma vecka jag tappar mig på en halvliter blod. Var ute med fd kollega i onsdags och fick i mig tre glas vin vilket gjorde att träning i går var uteslutet...så eftersom jag ska bort i helgen fick jag straffa mig själv med morgonträning:

A.Max varv på 10min av:
  • 1 strikt press+3 pushpress+3 splitjerk 32,5kg
  • 3 övre PU
Sex varv men då med lite fusk på övre PU´s de sista två. Försökte verkligen göra riktiga nedtagningar. Lyckades hyfsat.
 B.E2M i 10 min
  • 3 frontböj+pushpress ned på nacken+3 pausknäböj 45kg
"Sitt o botten med anspända lår och rygg i 3 sekunder, ingen paus i toppen. Ut med knäna både upp och ned. Luft i magen och spänn magen för bukstöd. Öka 2,5kg per gång."
Var så svag. Morgonträning är mitt värsta. Jag höjde inte från 45 kg men lyckades ändå knappt ta mig upp, fick fuska sista knäböjsvarvet och köra utan paus men kom ändå inte upp från den sista böjen...

Likblek i ansiktet redan här fanns burpees inte på kartan.
C.E2M i 10 min, varje varv så fort som möjligt.
4 marklyft 75kg dött stopp, stående på 5cm viktplatta
8 burpee box jump over 60cm
 
Ska försöka komma ihåg sidohöftlyften i kväll, blev så sen till jobbet så jag skippade den delen...
 
Jag blev i alla fall toktrött i ländryggen. Kan knappt räta på mig när jag reser mig. Ser med bävan fram emot eftermiddagens pingismatch/-er. Måste ge mitt bidrag till kontorets pågående pingisturnering ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar