lördag 30 augusti 2014

Med Jempa på Solid

Träffade Jempa i dag på hennes nya hak CrossFit Solid, vi körde ett pass som vi gjorde tillsammans i augusti 2012. Frågan var om jag blivit något bättre över huvud taget? Eller sämre?

A. Upp på en sån tung serie som möjligt av:
1 clean+1 hangclean+1 jerk+1 frontsquat
50 sist. Nu stannade jag på 55 men klarade inte hela varvet = först en miss på hangcleanen, sen körde jag bara en C&J där. Ingen bra power.

B. Death by clean&jerk 35kg På minut 1 1C&J minut 2 2C&J minut 3 3 C&J tills man inte hinner med längre.

Jag dog vid minut 9, en minut tidigar än förra gången. Och slet upp skinnet på tummarna.

Sen tre stycken femminuters amraps som vi turades om att köra:

C. 5 min amrap av:
8 PC 30kg
4 armhävningar
Mitt resultat: 6 varv + 2 power cleans, typ en pc färre än sist. Hmm...pc kändes lätta men var tvungen att pausa en del på armhävningarna.
 
vila 5min

5min amrap av:
4 marklyft 50kg
6 laterala burbees utan armhävning

Resultat: 7 varv. Exakt samma som sist.

vila 5min

5min amrap av:
5 pushpress 30kg
5 boxhopp 50 cm, gå ned från lådan

Resultat: 8 varv plus 4 jerks. Förra gången 7 varv MEN då hade vi en 60 cm-låda.

Slutsats: varken bättre eller sämre än för två år sen. Men: Nu har jag köpt klippkort på Solid så att vi kan köra pass tillsammans där ibland - woohoo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar