fredag 8 augusti 2014

Träning och träningsvärk

Eftersom jag inte direkt jobbat med vikter under semestern har jag fått sjuk träningsvärk i låren efter böjarna i förrgår. Ajajaj. Och träningsvärk i vaderna eftersom jag gör en massa tåhävningar för att få bort smärtan i vänster hälsena (för övrigt den enda förberedelsen inför midnattsloppet nästa helg. Löpning? Va? Ska man göra sånt också???).

I dag plockade jag då upp ett av mina "gamla" pass igen:

A. E2M i 10 min 5 OHS+5 hängande ryckdrag+5 hängande styrkeryck utan att flytta fötter 20 kg.
Fast jag har haft såna känningar i högeraxeln att jag skippade OHS här.

B.AMRAP 20min av:
  • 1 PC+ 1 clean+2 FS+ 1 Jerk 40kg, öka 2,5kg per varv .
  • 3 superstrikta armhävningar
Behöver komma in i bättre teknik här. Körde upp till 52,5 men sen var låren så slut, kom knappt upp ur knäböjen, så jag fortsatte med att bara köra PC, inte ens jerks, på 55 och 57,5. Miss på 60 kg. Förmodligen pga bristande teknik som vanligt.

C.
  • Jämna minuter i 10 min: Häng i hollow i räcke (påbörjad strikt TTB) 20 sekunder
  • Ojämna minuter i 10 min: 10 frontrackade utfallssteg+5 pushpress 30kg
Svårt med utfallsstegen med mina trötta ben. Annars ok.

Är verkligen osugen på att träna själv nu för tiden. Har så svårt att motivera mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar