tisdag 12 augusti 2014

Ömma nyckelben

Höger axel/skuldra bråkar med mig. Jag var på massage i går och fick en del tryckande där men det gick ju inte över helt. David började och avslutade timmen i dag med att trycka loss mig lite. Schysst.

Träningen:

2 x djupa vändningar + 1 stöt
Måste foka på att inte slå in stången i nyckelbenen, har två fula blåmärken där eftersom jag tjongar in stänger i dem hela tiden!! Dra högt och snabba armbågar...hur som helst - det gick bra upp till 55 kg. Där fixade jag två vändningar men den andra var så tung att det inte blev något försök på stöten. 

4 varv av:
  • 1 pullup
  • 10 utfallssteg 35 kg
  • 5 frontböj 35 kg
  • 5 push press 35 kg
  • 5 power clean 35 kg
Vila 2 min mellan varje varv. 

35 kg låter ju som ingenting men det här var tungt som f-n! Speciellt utfallsstegen. Eller. Eftersom de var så tunga fanns det sååå lite kraft kvar till frontböjarna. Riktiga pullups varv ett och två, sen behövdes lite assistans...

Nu ska benen vila från tunga grejer till på lördag så att jag inte har någon träningsvärk då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar