torsdag 27 februari 2014

Tisdag och torsdag

Oj. Missade att blogga i tisdags. Det här gjorde jag då:

A. E2M 10 min 1 clean + jerk 55 kg
Som en klocka - inga problem alls. Lite tungt de sista två varven men är lite imponerad över att jag kör 55 kg utan att tveka flera gånger, en vikt jag bävade för förut. Slås av insikten att det nog kommer en framtid där jag gör detsamma med 60 kg.

B. E2M 10 min 5 backsquat explosiva 50 kg
Jorå. Lite tungt till slut men inte på något sätt för tungt.

C. E3M i 18 min, så snabbt som möjligt

  • 300 m rodd sub 1:55 min
  • 5 thrusters 25 kg
  • 10 laterala burpees
Körde två varv och sen bara rodden de sista fyra. Hade varit kass i magen sen söndags och inte alls redo.

D. Enbensplanka 30/30x3
Den här var jobbig! Har träningsvärk i sidomagmusklerna just nu.

TORSDAG - PT-timme:

Ryckträning. Styrkeryck. Så svåååårt!! Luta dig över stången, dra in mot höften, bak med armbågarna, fram med bröstet, slit upp skinnet på ringfingrarna - AJ! Sista varven på 36 kg. 
Det känns jättebra att fokusera på ryck, var länge sen. På väg hem i bilen märker jag att jag sitter och tänker på rörelsen hela tiden, eller, försöker känna den i stället för att tänka för mycket.

6 varv av:
10 cal på airdyne
Vila 45 sek
10 pushpressar med 8 kiloshantlar, kort paus i toppen
Vila 45 sek

Hu! Så hemsk den där cykeln är, verkligen träning i smärttålighet. Inte min starka sida. Men i dag avslutade jag iaf...

J-vlar vad det gör ont att inte ha något skinn på fingrarna. Note to self: fila valkarna för f-n!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar