tisdag 18 februari 2014

60

Pt-timme med mycket bra start i dag!

Först C&J-träning. Fokus på nya jerk- tekniken där jag ska lägga stången i handen och trycka in den mot halsen med triceps, halv frontsquat och sen stöt. Jobbade upp vikten och....DÄR satte jag PR på 60 kg! Kändes riktigt bra och tveklöst dessutom :-)

Jag gjorde två försök på att vända 63 kg men fick inte till det. Får upp vikten med avslutar inte. Snart. Sen tre ettor på 55 kg som avslutning. "Som papper" sa David. Jag håller med!

Ryckteknik med lätt stång - drag och hängstyrkeryck. Svårt som vanligt. 

10 minuter OTM 10 kalorier på airdyne-cykelhelvetet. J-vla skit....jag la ner efter sex varv trots en skrikande PT i örat.

Fick i stället avsluta med 5 minuter OTM av 5 thrusters 25 kg/5 laterala burpees. Inga triceps eller lår kvar = det var mer att kräla ner och upp än något hoppande att tala om. Ingen som tittade skulle kunna lista ut att det var burpees som pågick.

Ändå sitter jag nu här slut som ett äppelskrutt.

3 kommentarer:

  1. Fan vad bra!! Skrattar oxå åt synen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, herregud....inte mitt stoltaste ögonblick direkt. Tur att jag fick ett pr som räddade hedern något iaf :-)

      Radera