torsdag 6 februari 2014

Kul pass!

Så totalt slut i skallen efter jobbet i dag = verkligen bra med pt-timme och riktigt skoj i dag dessutom!


  • 3x 5 press och10/10 frontrackade utfallssteg framåt (25/30/30 kg)
  • Innan och mellan seten en pullup och, japp, i dag satte jag fyra stycken totalt :-)



  • 4x 1 marklyft + 9 raka marklyft (= håll svanken, bak med rumpan, böj inte benen, tänk att överkroppen ska vara parallell med marken), från 25 till 75 kg. 75 var tungt!
  • Hollow hold i ringar


AMRAP 10 minuter av:

  • 3 clean thrusters
  • 3 toes through rings

Start med 25 kg och öka 2,5 kg per varv. Slutade med en thruster på 47,5. Men det var lite på övertid, mesade först och skärpte till mig så att det blev en iaf. Ringarna gick som en DANS!

3 varv av:

  • Hollow handstående
  • Hollow hold 
  • Plankan m böjda ben/ handflator i/skjuta rygg

Det var nästan här jag svettades mest. Bra tips att hålla benen raka i den fortfarande läskiga nedgången från handstående. Har jag inte tänkt på.

I helgen är planen att montera ihop mitt nyinköpta pullupräcke. Fasen va seriös jag känner mig! Och glad över dagens fyra pullups. Snart ska den här eviga följetongen om pullups vara ett minne blott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar