torsdag 13 februari 2014

Jobbigt

David undrar vad problemet är gällande rodd/thruster/burpee-cirkeln jag fixar så dåligt. Han räknar och räknar sekunder och får inte ihop det. Inte jag heller egentligen men min avslutning på dagens pass kanske iaf gjorde att han förstår hur illa det kan bli. Usch.

Först!

  • Frontböj + jerk upp till 55 kg

Tumlås på böjarna. Varför tumlås frågade jag och fick till svar "gör det bara". Det visade sig att jag hade mycket mycket lättare att hålla positionen med tumlåset! Bra grej.
Jerksen - lägg stången i handen, ner med armbågarna och pressa stången med biceps. Helt nytt just detta och syftar till att jag inte ska sänka armbågarna i dippen. Det funkade när jag gjorde det rätt. Men kändes mysko såhär första gången.

  • Fortsättning med bara böjar upp till en hyfsat enkel på 65 kg och två missar på 68 kg. 
Känns kul att det går framåt med benstyrkan. Stack emellan med en pullup, ett pullup-försök och till sist ytterligare en pullup.

Sen! Något som kallas stångkomplex tror jag. Eller var det det jag hade? Stångkomplex?

  • 3 varv av 3 x djup frivändning/jerk/ner på nacken och direkt en knäböj/jerk från nacken
45 kg stång. Asjobbigt! Sen slarvade jag ner den på nacken i början, har nog skavt av lite skinn där.

Sist! E2M i 10 minuter:
  • 4 toes through rings
  • 6 burpees
  • 8 wallballs
  • 10 svingar 24 kg

Meh!! Redan varv två fick jag panikandning vid wallballsen, fick en lättare boll de andra varven. Det sista varvet pausade jag efter 5 wallballs och fick börja om för att göra 8 i rad. Jag vet faktiskt inte vad det är som händer i kroppen, jag bara tar slut. David säger att det bara sitter i huvudet. Ska se om det går att byta ut det så borde det vända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar