tisdag 29 november 2016

Tisdagsgrupp

Gjorde nästan som man skulle på passet i dag. Men gjorde som jag skulle enligt David, det slår väl det mesta tänker jag:

A.) EMOM: Hang power snatch + Overhead squat    
  • 4 Min: 2+2 @ 60% (HPS+HPS+OHS+OHS)   
  • 4 Min: 2+2 @ 70%
  • 4 Min: 2+1 @ 75% 

Här skippade jag OHS helt och körde bara rycken. Så det var ju mer en teknikdel än särskilt jobbigt men kul att nöta på. Gick på 25/29/32 kg. Tänkte på allt jag skulle tänka på :-)
B.) AMRAP 2 varv: 
  • 2min: Rodd 1kcal = 1rep 
  • 2min: Box step overs 50cm 2x35lbs/2x25lbs 
  • 2min: Ryska svingar 24/16kg 
  • 2min: Wall balls 9/6kg 
  • 2min: Vila 

Jag har lite känningar i armbågen sen i går så passade mig lite. Gjorde allt här förutom att jag hade hantlar i händerna vid boxkliven, tyckte att det räckte med häng. Gjorde båda varven likadana = 25 cal rocc, 30 boxkliv, 50 svingar och 40 wall balls. Fast jag började med wall balls och hade vila efter svängarna. Inte toktempo men skönt pass. Totalt 290 reps.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar