måndag 7 november 2016

Rehabminne och annat

Och armbågen fortsätter att sköta sig - glömmer till och med min dagliga rehab eftersom jag inte känner av den hela tiden.

Alla är förkylda på jobbet och jag vet inte om jag inbillar mig eller om jag har något i kroppen men det har känts så från lunch och framåt i dag. Så ganska lugn pt-timme. Fast den kändes inte så lugn eftersom kroppen var lite sänkt. Kul i alla fall:

Upp till 35 kg: 1 clean + 1 press, 1 clean + 1 pp, 1 clean + 1 jerk
Vid 38 kg missade jag pressen två gånger.
Körde upp till 50 kg i dag, några (5?) varv med 1 clean/1 pp, 1 clean/1 jerk.

Mest måste jag tänka på att stå kvar i vändningen och inte falla framåt i dippen. Och en massa andra grejer.

Sen några varv av 1 clean + 7 front squats utan utlåsning på 35 kg. Berättade att det krasar lite i mitt artrosiga högerknä när jag böjer så det behövde kollas. Såklart handlade det om att jag m å s t e hålla ut högerknät, i synnerhet i vändningen. Så nu kommer jag att få lägre vikter i mina mångrepsböjar utan utlåsning och order om att vända långsamt med maximalt ut med knä. Kommer att känna mig svagare men bli starkare säger David.

Sist blev det tre (eller två?) varv av något som är svårt att förklara. Kombination av ringroddsposition och armhävningsposition, i båda övningarna endast isolerat trycka ihop och pressa ut bröstryggen.

Nu har jag ställt klockan på ringning sex gånger under dagen varje dag för att komma ihåg min rehab för armbågen. Livsfarligt att tro att den är bra redan, inte släppa riktigt än.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar