måndag 14 november 2016

Trycker tillbaka förkylningen och kör på

I lördags vaknade jag med stark halsont och ställde in min planerade träning. Väntade till i går och vaknade då med lite ont i halsen som gick över till eftermiddagen så då tränade jag. Glömde både ipad och dator på annat ställe i går så den här rapporten är från både i går och i dag.

Söndag:

A: Vanliga uppvärmningen

B: E3M i 15 min

  • 5 snatch push press, 5 sek i toppen av varje m max höjda skuldror och ihop. 40 kg.
  • 5 bat wings

Jag hade glömt lyftarskorna så pp var svåra att få bra tryck i men klarade alla.

C: OTM i 20 min

  • Min 1: 30 sek löpning i hög fart
  • Min 2: 30 sek sidoplanka på armbågen, handflatan i golv - ena sidan
  • Min 3: 30 sek löpning
  • Min 4: 30 sek sidoplanka, andra sidan

Gick jättebra, jag sprang på 15 rakt igenom och vill öka om jag kör detta igen. Det enda är att löparbandet är lite oberäkneligt och rycker lite hit och dit vilket är lite läskigt för en med min dåliga balans när det kommer upp i lite fart.

D: Planka i armhävningsposition 30 sek x 3 varvat m tåhävningar.

Måndag:

I dag bra i halsen men till och från ont i huvudet. Mina kollegor sa att det är så det börjar, först halsen sen huvudet och sen blir man sjuk på riktigt. Jag säger att de har fel och att det bara är ett lur. Som en markering tog jag den nydubbade cykeln i dag. Antingen var det barmark eller helt oplogat med djup kramsnö som man fick gå igenom så det lär ta tid innan jag får användning av dubbarna men men.

Träning med David. Osäker på mitt fysiska tillstånd men som vanligt gick det bättre än väntat när jag väl värmt upp.

Clean, thrusters, jerks upp till 50 kg (en thruster på den vikten). Missade första thrustern där - vanligaste felet i dag var att jag inte stod kvar i vändningen så jag får ingen power att komma upp med. De gånger jag lyckades tänka att mina fötter var fastspikade gick det ju bra.

Övergick till ettor på clean och jerk. Det gick bra på 53. Det gick bra på 56. På 59 kg förstörde mitt huvud så jag gjorde nog inte ett enda riktigt försök, allt var en blandning av att avbryta redan i draget, hoppa bakåt och andra dumma grejer.

Ner på 50 kg. En clean, 4 front squats, 1 jerk. Fem varv totalt (eller var det bara fyra?) och det sista på 53 kg. Där missade jag stöten så jag fick göra en singel C&J på 53 för att avsluta med hedern i behåll.

Sist en repetition av hur man faktiskt gör bat wings så nu vet jag att det iaf inte var det jag gjorde på egenträningen förra veckan. Finns nog inget namn. Vi glömmer det.

Cyklade hem ömsom på cykelvägar, ömsom bland bilarna beroende på hur det var plogat. I morgon möte redan klockan sju så då blir det bilen.

Och på onsdag och söndagar det premiär för gruppträning för första gången på evigheter. Kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar