torsdag 10 november 2016

Ofrivillig ryggträning och annat

I dag jobbade jag hemifrån på allmänna Stockholmsrekommendationer. Men trasslade mig ändå iväg till Cykloteket för att få dubbdäck på cykeln, hade ju bokat tid och vill så gärna kunna cykla när det är görbart igen. I dag var det det inte, jag fick gå mesta delen av vägen men det var det värt - nu är dubbarna på och cykeln redo!

Eftersom att jag fick andra planer i morgon tog jag fredagsträningen i dag. Fast jag tror att den hade gått bättre om jag fått en vilodag:

Först vanliga uppvärmningen.

B: E2M i 10 minuter:

  • 5 bat wings, konstant böjda armbågar, bara dra ihop skulderblad, sänkta 5 sekunder.
  • 5 plank skulderbladsarmhävningar, håll huvudet långt fram genom att pressa dig fram på foten, pressa isär skuldrorna maximalt i 5 sekunder.

Bat wings supersvåra, att isolera rörelsen bara till skulderbladen. Skulderbladsarmhävningarna funkar bra.

C: E3M i 12 min:

  • 25 m oh walk m 2x16 kg kb
  • 25 m front rack walk m 2x16 kg kb
  • 25 m gående utfallssteg m 2x16 kg kb i händerna

Jag måste ha gjort något bra övningen innan för det kändes rejält i skuldrorna, speciellt vid utfallsstegen. Tror att mina ben var trötta från i går också. Det gick så illa med utfallsstegen att jag var tvungen att köra de två sista varven på 12 kg (bara på utfallsstegen). Då kunde jag fokusera på att göra rätt iaf. Det var fortfarande tungt.

D: E2M i 10 min:

  • 20 sidoutfall
  • 30 sek hollow

Gick bra. Trött i hollow, fick justera lite med armarna då och då för att inte tappa.

Jag har ont i ländryggen. Har halkat runt och spänt mig för mycket på Stockholms gator nu. Bort med snö och halka!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar