söndag 27 november 2016

Var jag med på passet?

I går lördag:

Först, innan passet, en massa front squats utan utlåsning. E4M: 25/20/15 reps på 30 kg. Varvet med 20 är näst intill olidligt och jag k a n inte hålla bra form på alla...gjorde tåhävningar mellan varven.

Sen, gruppträning: Gymnastik + Metcon
A.) Teknikträning: Handstand push-up
Haha, det här var dagens katastrof....fyra månader utan att ens försöka kicka upp har gjort mig blockerad. Jag använde tiden till att köra ett gäng wall walks vilket var en utmaning i sig.
B.) 15min AMRAP
  • 10 Handstand push-ups 
  • 15 Toes to bar 
  • 30 Wall balls 9/6kg   

Så, jag tyckte att jag hade utmanat mig tillräckligt i wall walksen innan och bytte hspu till 2 armhävningar och 8 sittande press per varv. Sen bytte jag ttb mot tuckups. Det enda jag gjorde enligt programmeringen var wall ballsen men de gjorde jag däremot galet bra om jag får säga det själv. Förutom den boll jag slarvade med....och träffade mig i ansiktet i stället så att det krasade till i nacken. Avvaktade en liten stund innan jag fortsatte men det gick bra. Det krasar dock lite fint i dag när jag vrider på huvudet. Gjorde 4 varv+20.

"Var du med på passet?" Var den relevanta fråga jag fick i omklädningsrummet efteråt :-)

I dag har jag skön träningsvärk i ben och rumpa. Front squats och wall balls!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar