lördag 19 november 2016

Fredag på Nordic

Riktigt förkyld i onsdags så då ställde jag in träning, sen på´t igen i går. Följde med en ny aspirant till pt-timme med David så jag fick köra egenträning på Nordic.

A: Först vanlig uppvärmning m knäböj etc.

B: E4M i 12 min front squats utan utlåsning, upprätt, lugn vändning i botten m knän ut.

  • 25x27 kg, 20x27 kg, 15x27 kg
  • Tåhävningar mellan varje set

Gräsligt tungt, de sista repsen känns omöjliga alla varv utom det sista, mellan varje set stapplar jag fram och benen är helt slut. Men gillar den här övningen eftersom jag känner att den har effekt.

C: E2M i 10 min

  • 5 PP, 5 sek skulderblad max höjda men ihop i toppen av varje, 5 sek ned m bara armar, ej böja benen, 35 kg.
  • 5 hopp, nudda räcke el ring som är 30 cm högre än fingertopparna når m meximal sträckning.

Gillar den här övningen också. Och tycker att den gick bra.

D: OTM i 20 min:

  • Min 1: 30 sek löpning på skill mill, minst 14 km/timmen
  • Min 2: 30 sek hollow
  • Min 3: 30 sek löpning som min 1
  • Min 4: 30 sek stå på ett ben, på insidan av foten, max sträckt knä och spänd rumpa. Upprepa på andra sidan.
  • Min 5: 5 strikta pressar m stopp i toppen, 2x10 kg hantlar.

Första gången jag testade skill mill, det var mycket roligare och lättare än jag trodde, låg på drygt 14 nästan hela tiden.

I dag, lördag, har jag träningsvärk i axlar och ben. Yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar