onsdag 9 november 2016

Spännande dag

Det var länge osäkert om jag skulle hinna med träning i dag - bil i Stockholm var inte det bästa valet. Men efter att den långtradare som blockerade korsningen Långholmsgatan/Hornsgatan plus påfarten på Liljeholmsbron under stort jubel blev bortputtad av en stor skock hjälpare så löste det sig. Parkerade bilen hemma och tog tunnelbanan till F4L!

A.3x
  • stå i botten av knäböj 2min
  • framsida lår töj, dra ned knä i golv 1min
  • 5 prison squat
B. E4M i 12min 
  • Front squat, utan utlåsning, upprätt, lugn vändning i botten med knäna ut. Klick i knä=no rep (25X25kg 20X25kg 15X25kg)
  • tåhävningar mellan varje set
Lägre vikt igen för att få bättre teknik m höger knä. Det krasar i botten av böjen när jag inte får ut det ordentligt. Inget klick men det gick inte att få det helt tyst - gjorde sakta och verkligen tryckte ut men...."kras"! Det var en bra vända ändå. Tror jag. Kände att jag var starkare eftersom detta med 25 kg för några veckor sen nästan var en omöjlighet. Nu kunde jag göra det relativt sakta.

C.E2M i 10min
  • 4 PP 5 sekunder skulderblad max höjda men samtidigt ihop i toppen av varje PP, 5 sekunder ned med bara armarna, ej böja benen 35kg
  • 5 hopp, nudda ett räcke eller en ring som är 30 cm högre än vad du når om du sträcker dig maximalt.
Mycket nöjd med denna del i dag. Bra tryck i pp, bra bana i nedtagningar - tror att jag börjar fatta att stången måste landa närmare halsen i stället för på nyckelbenen.

D.E3M i 12min
  • 30 sekunder hollow
  • 30 sekunder stå på ett ben, på insidan av foten, Max sträckt knä och spänd rumpa
  • Upprepa på andra sidan
Dagens svåraste. Alltså att stå på ett ben. Hollow lätt. Men balansen.....usch.

Förresten, ändrade mig. Dagens svåraste (och mest spännande) var att gå från F4L till Mariatorget. Folk föll som käglor omkring mig i halkan. Jag höll mig på benen men det var nära många gånger. Kanske var det den promenaden kombinerat med sammanlagt fyra timmar i bilköer (för att åka totalt två mil) som bidrog till att jag är väldigt trött i ländryggen nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar