torsdag 1 december 2016

Styr om lite

Vet inte vad det är men har en mikroinfektion som bara inte vill ge sig. I dag hade jag flera nysattacker bara sådär. Så jag styrde om från dagens flåsteampass i dag och körde teknikpasset på split jerk i stället.

Men innan det så hann jag med en massa front squats! Tog dem i dag i stället för att köra dem innan lördagspasset. 30 kg på stången, fullt djup men utan utlåsning, E4M 27-20-17 reps. Tåhävningar emellan. Hemskt som vanligt! Nu när jag skriver det undrar jag om inte David sa 28-20-18? I så fall fuskade jag. Förlåt D.

Sen var det teknikträning split jerk. Jag tog det ganska lugnt. Några treor på 35 - 40 - 45 kg. Sen gjorde jag ettor på 50 och 55 kg några varv. Inledde varje set med cleans av varierande kvalitet. Missade till och med en på 55 som en väckarklocka att jag skulle skärpa mig.

I går fick jag naprapatbehandling av nacken så nu känns den inte alls. Men medicinbollen som kastade sig i mitt ansikte i lördags meckade också upp mitt öga. Var lite orolig eftersom ögongloben kändes som ett blåmärke men när jag kollade upp det i går var det bara lite skrap och infektion på hornhinnan som ska ordna sig inom en vecka med ögondroppar. Det enda jobbiga är att inte kunna ha linser men det var det lilla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar