lördag 3 december 2016

Häng

Mycket häng i dag:

A.) EMOM: Hang power clean + Split jerk 
  • 4 Min: 2+3 @ 60% (HPC+HPC+SJ+SJ) 
  • 4min: 2+2 @ 70%
  • 4min: 2+1 @ 75%

Jag hittade inte att jag gjort en tyngre hängvändning än 55 kg så använde det som max. Såhär i efterhand var det nog för lätt. Alla rundor var onödigt oansträngande: 33 kg, 38 kg och 43 kg.  Samtidigt är jag fortfarande lite rädd om min vänstra armbåge så det var kanske klokt ändå.
B.) 2 set av  AMRAP 6min

  • 10 hang power clean 43/30kg 
  • 8 Shoulder to overhead 43/30kg 
  • 5 Laterala burpees
Dålig uthållighet i häng efter all hängvila...lyckades göra 3 varv + 10 hpc och 8 stoh varje varv men skalade ner till 25 kilo efter första varvet omgång två. För att inte maxa ansträningen.

Så på så vis var det ett rätt soft pass kanske men det var kul. Och fortfarande inte helt fräsch i förkylningen så det fick duga.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar