fredag 9 december 2016

Helgens första pass

Nu är det en sån där period med massor av grejer på kvällarna. I går var det konferens med ölprovning och sen trerätters med vin...så då fick jag något att skylla på inför dagens pass ;-)

A.) 1RM Bänkpress
Jag har inte koll på mig själv här men tog 45 kg sen tog det stopp. Inte starkare än så.
B.) AMRAP: Pull-ups/ CTB pull-ups / Muscle-ups
Den här delen skippade jag helt och ägnade tiden åt att förbereda C-delen.
C.) På tid:
  • 50 Double unders
  • 50 Svingar 24/16kg
  • 50 Air squats
  • 50 Dumbell snatch 45/35lbs (Sofo 22/16kg)
  • 50 Box jumps 60/50cm

Har inte hoppat rep på ett tag men klippte 50 obrutet, sen tog jag en kort paus i svingarna efter 30 kg, air squats en mikropaus efter 30. Fick inte köra enarmsrycken för David. Jag gjorde push press med stång, kändes för vobbligt med hantlarna...(sorry). Första 20 på 30 kg men vek ner mig och fortsatte på 25. Boxhoppen inte särskilt snabba men matade på dem. Tid 10:33. Det var kul. Vill gärna göra om denna med hantelryck!
Det är ju ett pass i testveckan men har ingen jämförelse alls. Lyckas inte hitta vad jag tagit i bänk heller. Men det var ett kul gäng i dag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar