måndag 5 december 2016

Årets blygsamma rekord

Jag har varit rätt bekymrad över att jag inte tagit ett enda PR i år. Tyckt att det har varit ett riktigt mesår faktiskt men tänkt att det får vara så när man får tennisarmbågar och sånt. Men jag tog i alla fall ett litet rekord i dag så nu är hedern räddad!

Först lite back squat inför onsdagens pass, kände att jag blivit bättre rörlighetsmässigt under alla mina knäböjssittningar = nästan bekväm därnere ju. Avslutade med tre godkända ettor på 70 kg. Att tänka på: pressa mot stången både på ner- och uppväg, rumpan rakt ner.

Sen push press och split jerk upp till 55 kg, därefter bara split jerks. Japp. Det var alltså här jag tog mitt nya rekord och klippte en push press som var ett helt kilo tyngre än mitt tidigare rekord. Och av bara farten tangerade jag mitt rekord i split jerk på 63 kg. Bra känsla! Behåll svanken genom hela rörelsen. 

Sist lite teknik på hang cleans på 45 kg. Stången mot höften (inte tvärtom) och rumpa bak.

Så. Sen cykla förbi polisen och hämta mitt nya pass så Thailand släpper in mig om ett par veckor :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar