lördag 17 december 2016

Torsdag och lördag

Dålig tid för att dokumentera. Men jag har tränat i dag och i torsdags!

Torsdag, grupp på F4L:
A.) Deadlift: 10-8-6-4-2-10 reps 
Ingen alls rutin på marklyft nuförtiden, David och jag pratade om att köra från 65-85 men efter en lätt sexa på 75 och några kommentarer som "Malin, ska inte du lyfta tyngre?" tog jag ett större hopp och körde 4x85 och 2x90 och sen en avslutande 10x75. Då blev det bra träning!
B.) 4 sets 
  • 8/8 Chainsaw rows 
  • 40s Weighted plank

12 kiloshantel. Plankan med 15 kg på ryggen.
I dag lördag:
Mitt alldeles egna privata gym. Eftersom jag är en sån tråkmåns att jag prioriterar min egen träning framför att kolla på F4Ls KM som gick på SoFo fick jag hjälp att ta mig in på Sture för egenträning. Det var bara jag där. Märkligt men helt ok. Träningen då:
A: E4M i 12 min: 25-20-15 FS på 32,5 kg. 
Höll på att dö. Det kändes omöjligt redan efter 15 reps på 25:an. Sådär omöjligt som det kändes när jag började med de här böjarna. Dels är jag trött efter en intensiv veckaninnansemestervecka och dels stod jag framför en spegel - dålig grej för fokus - men alltså, för en vecka sen kände jag mig ju stark? Nåväl. 
B: E2M i 10 min: 1 clean + 3 PP + 2 jerk 40 kg
Jag var ju så slut i benen att det tog en stund innan jag kunde tänka mig att börja med B-delen. Och fick verkligen anstränga mig för att inte slarva mig igenom den.
C: E4M i 12 min:
  • 5 enbens raka marklyft 6 kg vä ben hö hand
  • 10 pressar hö arm, paus i toppen och på axeln
  • 15 lugna tåhävningar vä ben
  • Samma sak höger ben

Glömde ta paus i pressen varv ett och tänkte att jag var snabbare än jag trodde. Men sen kom jag på mig.
I morgon drar jag till Thailand i tre veckor. Woohoo!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar